Inspirasjonsdag med OsloMet

En person som holder en presentasjon for en gruppe mennesker

Holmlia biblioteket var fylt opp av entusiastiske elever fra Informasjonsteknologi og medieproduksjon (IM) og Dronefag.  Elevene fikk møte flerkulturelle rollemodeller som fortalte om sine veier inn i drømmejobben. De snakket om veien sin til å bli filmprodusent, journalist, astronaut-kandidat i NASA, dataingeniører, produktdesigner eller om det å bli sin egen sjef og starte egen bedrift. De fortalte om sine veier gjennom utdanning og ulike jobber, og om mennesker og tilfeldigheter som har inspirert dem. Flere hadde satt seg en plan A, men fortalte elevene at både plan B og andre veier og inspirasjoner kan føre dem til nye spennende karriereveier og opplevelser. Entreprenørskap og det å finne sine styrker var på agendaen i de fire ulike workshopene elevene kunne delta i. Tro på at du kan noe, si ja til muligheter underveis, ikke gi deg og stå på, var fellesnevnere.