Innlogging Skoleplattform Oslo

Slik logger du deg inn:

Pålogging til Skoleplattform Oslo gjøres via skolens nettside ved å klikke på "Logg inn" øverst til høyre. Velg deretter "foresatte". Du ledes deretter videre til ID-porten, hvor du kan velge mellom flere alternativer for elektronisk ID, blant annet MinID og BankID. Du slipper å registrere mobilnummeret ditt hos skolen for at påloggingen skal fungere. Etter at du er innlogget trenger du ikke logge på andre steder for å få tilgang til "Mine Fag" eller fraværsoversikt.

Foresatte som ønsker tilgang til skoleportalen må være registrert med korrekt navn, fødselsnummer og mobilnummer. Epost-adressen fylles ut dersom skolen skal kunne kommunisere med foresatte via epost.

For å oppdatere kontaktinformasjonen ber vi deg fylle ut vedlagt skjema og sende det til skolen postmottak@ude.oslo.kommune.no. Merk e-post med skolens navn i emnefeltet.

Her er skjema for innlogging til Skoleplattform Oslo

Tre hovedtjenester for foresatte

Skoleplattformen inneholder mange ulike funksjoner. De viktigste er:

• Meldinger
    Foresatte vil se de samme meldingene som er publisert til egne barn fra lærere og rektor, og i tillegg kan det være meldinger rettet spesifikt til deg som foresatt.
  • Mine Fag
    Du får tilgang til Mine Fag (itslearning) hvor du kan finne fagoversikter og vurderinger for dine barn.
  • Fraværsoversikt