Informasjonsteknologi og medieproduksjon

Informasjonsteknologi og medieproduksjon - programmering

Informasjonsteknologi og medieproduksjon (IM) er et nytt framtidsrettet program med oppstart høst 2021. IM er et yrkesfag som gir deg kompetanse innenfor teknologi, kommunikasjon og design.

Er du kreativ og interessert i visuelle medier og uttrykksformer, IT, nettverk og programvare er dette programmet for deg.

Informasjonsteknologi og medieproduksjon er et praktisk utdanningsprogram hvor IT-fag og mediefag koblet sammen. Du skal lære om grunnleggende kommunikasjon, design, programmering, bruk av digitale verktøy og teknologi.

Som IM-elev lærer du ...

• å jobbe med 3D-modellering og 3D-printing
  • å filme med droner
  • å kode, programmere, lage websider og utvikle spill
  • å skape nye uttrykk og løse utfordringer kreativt
  • å fotografere og filme, bruke foto- og TV- og lydstudio
  • å designe, redigere og bruke Adobepakken
  • å fortelle historier og skape karakterer på ulike medieplattformer
  • å kommunisere visuelt og digitalt

Gjennom prosjektarbeid utvikler du gode evner til kreativitet og samarbeid. Vi oppfordrer deg til å fordype deg og jobbe ekstra med det du liker best. Lærerne er aktive støttespillere som ønsker at du skal lykkes. Velger du IM, får du en allsidig utdanning rettet mot arbeid i IT- og mediebransjen, f.eks, som IT-utvikler og IT-driftstekniker, eller jobbe med medieteknikk og design.

Som elev på IM vil du være en viktig del av sosiale aktiviteter som skjer på skolen og i nærmiljøet, og du vil få mulighet til å ta del i profileringsarbeid for skolen.

FAGSTIGE

Finn ut mer om IM!