Tilrettelagt avdeling

Elevene er samlet og lager dagens måltid

Elevene:

Avdeling for tilrettelagt opplæring er for elever som søker med fortrinnsrett til grupper innenfor arbeidslivstrening og hverdagslivstrening. Elevene har fysiske og/ eller psykiske utviklingsforstyrrelser.

Vi har 29 elevplasser fordelt på 3 klasser med arbeidslivs- og hverdagslivstrening.

Tilbudet:

Alle elevene har IOP- individuell opplæringsplan.

Arbeidslivstrening: fokus på faglig og sosial utvikling, Uteskole (med fagene naturfag, kroppsøving, norsk, samfunnsfag og mat og helse), ellers har tilbudet norsk, matematikk, engelsk, naturfag, samfunnsfag, musikk, kroppsøving i stor sal og liten sal, mat og helse, selvstendighet (ADL), arbeidstrening og sosialt samspill.

Hverdagslivstrening:fokus på språk, kommunikasjon,motorisk utvikling, musikk, sosial utvikling, selvstendighet (ADL) og sansestimulering.

Ansatte:

Avdelingsledelse skole/AKS, kontaktlærere, spesialpedagoger, faglærere, musikkterapeuter og miljøarbeidere. Vi er engasjerte, rause og relasjonsskapende med blikk for hver enkelt elev.

Skoledagen:

Elevenes skoletid er fra 08.30 – 14.00 mandag til fredag. Skoledagen starter med en morgensamling.

SFO/AKS- tilbud fra 07.45- 16.30 før og etter skoletid, og i skolens ferier. Stengt i 4 uker i sommerferien og alle helligdager.

Opplæringen:

Gis i gruppeundervisning og ved 1:1 oppfølging på arbeidsrom, særtreningsrom og i fellesarenaer på skolen.

Vi har:

• tre baser med kjøkken
  • grupperom
  • treningsrom
  • sanserom
  • ball-rom
  • musikkrom
  • stellerom
  • vaskerom
  • tilgang til gymsal
  • Deichmanske bibliotek i underetasjen
  • turterreng og fine utearealer