Bjørnholt operasjon Kenya

bok6

Innsamlingsaksjon 29. mars 2019

Vi samler inn penger til Happy  Day  Junior  School  der 50 barn får en utdannelse, mat, klær og omsorg. Dette  er en liten skole som ligger i et fattig område i utkanten av Nairobi, Kenya. Det lille bygget rommer fire klasse­ rom, et kjøkken, kontor og et jentetoalett og et gutte­ toalett. Elevene sitter sammen på trebenker og lærer å lese og skrive. Glade blir de når de får servert mat tre ganger om dagen fra skolekjøkkenet. Elevene får skole­ uniformer og gymtøy. Uniformene skaper samhold og likhet. Lærerne sprer glede og kunnskap. På Happy Day Junior School møter de omsorg, får mestring og litt mer tro på en fremtid.

Happy Day Junior School ble til i 2010 da vår egen rådgiver Annelene Rør og samarbeidspartneren Christin Reinbakk ville gjøre en forskjell. De satte i gang med å samle inn penger til å klargjøre et bygg til en skole, ansette personale og til å drifte skolen. Dette har de holdt på med siden da.

Du kan gjøre en stor forskjell for akkurat disse barna ved å samle inn penger til driften av Happy Day Junior School. Vårt bidrag holder skolen i gang og gir elevene en mulighet til et bedre liv. Ved å jobbe på Bjørnholt vgs egen innsamlingsaksjonsdag kan du og vi sammen gjøre en stor forskjell for de små.

Speak up, be proud! Make a difference!

«If you think you are too small to make a difference,  try spending the night in a closed room with a mosquito!»

– African proverb

Hvordan betale som arbeidsgiver eller privatperson

Bank:

betales inn på B­OK kontoen 1503 89 90559

VIPPS:

trykk «Betal» søk opp «Bjørnholt Videregående skole­ Bjørnholt Operasjon Kenya» (Husk stor bokstav)

Faktura:

Arbeidsgiver kan få faktura. Gi beskjed til klassekontakten dersom du trenger faktura.

Kontant:

Vil du levere kontant, må du levere disse pengene mandag 2. april mellom 09.00–12.00    i den gule containeren.

Uansett innbetalingsmetode må du huske å skrive ditt eget navn og klasse i merknadsfeltet.

29. MARS INNSAMLINGSAKSJON BJØRNHOLT – OPERASJON KENYA

Bruk enten denne dagen eller dager før til å tjene inn penger!

Selger du arbeidskraften din til en arbeidsgiver, setter vi 400 kr som minstepris. Har du ikke arbeidsgiver, betaler du inn det du tjener. Alle bidrag går til en god sak og blir satt stor pris på.

Hvor mye klarer skolen vår å samle inn? Hvert lille bidrag gjør en forskjell!

B-ok informasjonsbrosjyre 2018

Hvordan tjene inn penger til saken vår?

• Finn en arbeidsgiver ved å gå rundt til forretninger og spørre om du kan jobbe for dem en dag/ettermiddag/noen kvelder
  • Gjør arbeid hjemme: Husvask, klesvask, barnepass, rydding, små malejobber…
  • Bakevaresalg ved travle togstasjoner/ kjøpesenter/lekeplasser/parker/tur­ områder
  • Gateunderholdning: spill eller syng, dans eller opptre
  • Loppemarked: Rydd i loft og kjeller, skap og kiste og
  • Dør til dør aksjon. Gå sammen i par en runde i et nabolag på kvelden og dele ut flyers. Forklar hva dere samler inn penger for og hvordan de kan

Mulighetene er mange, det er bare fantasien som setter grenser for hvordan man kan tjene penger.