Bjørnholt vgs jobber mot en grønnere fremtid

Elevene maler trekassene

Elevene fra forskjellige linjer på Bjørnholt har bidratt til å lage en kjøkkenhage med over femti planter. Prosjektet heter «The Tree of Life» som begynte som frø for fire uker siden og nå befinner seg i trekasser som står ved hovedinngangen til skolen.

«Vi håper at dette blir et prosjekt som elevene og kanskje nærmiljøet skal engasjere seg i» sier Siri Salkjelsvik.

I denne grønne arenaen kan elevene bl.a. få en forståelse for kretsløpet i naturen, bruke sin kreativitet og skaperevner helt konkret.  Vårt mål er å dyrke spiselige vekster, som elevene kan bruke i eventuelle elevbedrifterer, markedsføring av eventuelle produkter, CAS prosjekter og Environmental Studies på IB, forskning og undersøkelser i naturfag og biologi. Vi drømmer, på sikt om en sunnere og kortreist lunsj for lærere og elever.