Informasjon om overgang til heldigitalt, fredag 17.12.21

BHV-skilt

I går trodde vi at alle planer var klare, men er det en ting vi burde ha lært under pandemien, så er det at planene er nødvendige, men ikke nødvendigvis sier noe om fremtiden. I dag våknet vi opp til smittetall som viser at utvikling på ingen måte er på vei til å snu, og med det bakteppe så byrådet ikke noen annen løsning enn å gå over til heldigital undervisning fra fredag 17.12.21.

Det betyr at vi i morgen, torsdag 16.12.21 har rødt nivå, og følger de timeplanene som ble sendt ut i går. Da er det flere viktige vurderingssituasjoner, så vi oppforer alle som kan møte til å møte på skolen.

Vi går over til heldigital skolen fredag 17.12. Det betyr at det ikke er noe ordinær undervisning på skolen, og at all undervisning vil foregå på teams fredag og mandag 20.12.21. Elever som skal hente PC eller bøker, kan sende en mld til miljøarbeiderne på tlf 481 80 975, og avtale henting mellom kl 10 og 14. Vi i oppfordrer også elever som har et særskilt behov om å sitte på skolen, til å ta kontakt med kontaktlærer. Det samme gjelder elever som har behov for å snakke med rådgiver eller helsepersonalet.

Tirsdag 21.12. blir det digital juleavslutning for klassene. Kom gjerne med innspill til k-lærer dersom dere har noen ønsker eller tanker om hvordan vi kan få det til å fungere best mulig.

Det vil komme nye planer for de to første ukene etter ferien. Dette var ikke julegaven vi hadde lyst til å gi dere i år, men vi håper fremdeles at vi snart skal være tilbake i noe som ligner mer på hverdagen vi har hatt i høst. Vi ønsker alle en god ferie når den tid kommer og oppfordrer alle til å være litt ekstra strenge med tiltakene, slik at vi kan komme oss raskest mulig tilbake til normalen.

Med ønske om en fin onsdag (og måtte dette bli den siste meldingen på en stund),

Marianne T. Bråthen, fung. rektor