Godt nyttår!

2021

Dessverre starter 2021 som 2020 sluttet – videregående skoler i Oslo er på rødt nivå. Det vil si at vi fortsetter med delte skoledager der noen elever er mottar hjemmeundervisning, mens andre er fysisk på skolen. Hvordan skoledagene organiseres vil variere en del mellom avdelingene våre. Vi prioriterer fortsatt verkstedsundervisning og elever med behov for tettere støtte og oppfølging.

Vi planlegger for skole på rødt nivå frem til 18. januar i første omgang, men jeg er redd dette kan ta lengre tid. Vi håper likevel sterkt at vi skal komme til gult nivå så raskt som mulig. I tillegg til å håpe må vi alle fortsette å overholde de viktigste tiltakene: holde sosial avstand, fortsette med jevnlig håndvask og bruk av antibac, og vaske over berøringsflater og fellesutstyr.

Det er viktig å huske at samfunnet nå lever med strenge Korona-restriksjoner blant annet fordi vi på skolene skal kunne holde på den viktige oppgaven med å gi undervisning til elevene våre. Bruk av munnbind er ikke påbudt i skolen, men bruk av munnbind er helt fint for de som opplever seg tryggere med det på. Vi minner om påbudet om bruk av munnbind på offentlig transport der sosial avstand ikke kan overholdes.

Ta vare på dere selv - og hverandre!

Vennlig hilsen
Erlend Skåltveit