Chaima fra Bjørnholt med bilde på Nobels fredsenter

04

«Det er litt uvirkelig» sier Chaima Sbai mens hun ser på bildet sitt på den enorme blå veggen utenfor Nobels fredssenter. I oktober deltok hun og over 50 andre ungdommer på en workshop i regi av The National Geographic Society, Røde kors, Internews, Wilstar og Nobels Fredssenter. Også Bjørnholt-elevene Mohommed Borass, Amir Ali Zare og Rinor Krivaqa var med.

MK elevene Rinor, Chaima, Fadumo og Nayab

Juryen begrunnet valget av Chaimas bilde med at det passet inn som en del av hva ungdommer fra asyl- og minoritetsbakgrunner vil si om et hjem som kan være et sted, men at den kan også være et følelser.

Chaima sitt bilde som ble tatt ut til utstillingen

Utstillingen – som henger midt mellom Rådhusplassen og Aker Brygge – vil bli passert av hundrevis av mennesker hver eneste dag helt frem til oktober. Dette må jo være en enhver fotografs drøm!

02
01